Założycielka Centrum Terapii Dziecka, neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, wczesnego wspomagania rozwoju, integracji bilateralnej, EEG Biofeedback, pedagog specjalny i psychoterapeuta. Specjalizuje się w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej, opóźnieniach rozwoju mowy, zaburzeniach ze spektrum autyzmu, dyslalii, prowadzi psychoterapię dzieci oraz dorosłych, także zajmuje się pracą nad wymową aktorów, dziennikarzy, polityków. Ukończyła 5-letnie dzienne studia logopedyczne APS, studia doktoranckie na Wydziale Polonistyki UW, studia z zakresu neurologopedii, wczesnego wspomagania i rozwoju dziecka. Jest ekspertem w zakresie logopedii i pedagogiki specjalnej w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Posiada ponad 20-letni staż zawodowy w różnych placówkach oświatowych i medycznych. Jest, także nauczycielem akademickim kształcącym logopedów i neurologopedów na różnych uczelniach w Polsce, kierownikiem studiów logopedycznych i neurologopedycznych Uczelni Łazarskiego.
Życiorys naukowy Dr n. hum. Ewy Jeżewskiej - Krasnodębskiej
Wykształcenie
Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, Instytut Języka Polskiego, Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego; tytuł rozprawy:Zaburzenia typu obwodowego artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną, promotor: prof. dr hab. Józef Porayski-Pomsta (2008)
Magister pedagogiki specjalnej- specjalność logopedia, Akademia Pedagogiki Specjalnej; tytuł pracy: Zmienność czy stałość artykulacji w dyslalii funkcjonalnej, promotor: Danuta Emiluta –Rozya (1997)
SPECJALIZACJE
Neurologopeda i terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju – ukończone Studia Podyplomowe w WSP im. Janusza Korczaka
Neuroterapeuta BBF – ukończone 2 stopnie specjalizacji
Przedsiębiorczość – kurs kwalifikacyjny do prowadzenia zajęć w tym obszarze
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
2013 - 2016 - Prodziekan Wydziału Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie
2009- do dziś Kierownik Podyplomowych Studiów Logopedycznych i Neurologopedycznychw Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie
2005- do dziś Dyrektor merytoryczny, neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta, neuroterapeuta Centrum Terapii Dziecka ,,Logos” w Warszawie i Otwocku
2011- 2013 – Kierownik Studiów Podyplomowychw Uczelni Łazarskiego w Warszawie
- Emisja głosu oraz Autokorekcja i sztuka mówienia Podyplomowych Studiów Logopedycznych i
Podyplomowych Studiów Neurologopedycznych
2011-13 Opiekun kierunku pedagogika specjalna w Uczelni Łazarskiego w Warszawie
2004- 2010 – Członek zespołu psychologiczno-pedagogicznego,logopeda, pedagog specjalny w Stowarzyszeniu Wspierania Edukacji i Rodziny ,,Sternik”- Przedszkole i Szkoła Podstawowa ,,Strumienie”, Szkoła Podstawowa ,,Żagle”
2003 - 2010 Ekspert z listy MEN w komisjach dotyczących awansów zawodowych nauczycieli
2004- 2009 - Asystent w Instytucie Języka Polskiego na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego;
2004-2009- Opiekun Logopedycznego Koła Naukowegow Instytucie Języka Polskiego na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego;
1997-do dziś - Logopeda - Zespół Szkół nr 83 w Warszawie i Przedszkole nr 225 ul. Powstańców Wielkopolskich 4;
1999- do dziś Współpraca z uczelniami – APS, UW, AM, IBE, Pedagogium, Uczelnia Łazarskiego– wykładowca- prowadzenie wykładów, ćwiczeń, seminariów, praktyk z zakresu logopedii i pedagogiki specjalnej
Staż Zagraniczny
w ramach programu Erazmus + 2015/2016 Moblilność pracowników w Lizbonie Grudzień 2015 Instytucja przyjmująca: premivalor consultng Lisbon and INSTITUTIO EDUCATAOE CIENCIAS
Projekty Unijne
Koordynator Projektu UE ,,Mały mówca w przedszkolu” – 2011/2012
Koordynator Projektu,,Mały mówca w szkole” – 2011/2012
Uzyskanie stypendium Rektora WSPTWP w Warszawie na realizacje badań do rozprawy habilitacyjnej rozmiar i Rodzaj zaburzeń mowy u dzieci 2010/11
Realizacja zadań w projekcie ,,Przedsiębiorcza Uczelnia” –przygotowanie Kontentów do kształcenia studentów w systemie KNO w WSPTWP w Warszawie
Udział w kursie kwalifikacyjnym ,, przedsiębiorczosć” realizowanym przez Akademię Leona Kożmińskiego
Projekty Badawcze
Prowadzenie badań naukowych na temat:
-Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną;
-Zaburzenia mowy u dzieci w wieku przedszkolnym;
-Rozmiar i rodzaj zaburzeń mowy u dzieci w perspektywie badań longitudinalnych
Realizacja projektu badawczego:
-Problem dysleksji wśród młodzieży i dorosłych.
-Dysleksja jako problem osób dorosłych
- Dysleksja wśród uczniów kończących szkołę podstawową
-Coaching jako metoda wsparcia dla osób dorosłych z dysleksją
Praca organizacyjna na rzecz Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka i środowiska akademickiego
Pełnienie funkcji Prodziekana na Wydziale Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie (2014-2016)
Pełnienie funkcji Członka Senatu Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie ( 2014-2016)
Uzyskanie Nagrody Rektora II stopnia za twórcze osiągnięcia w działalności naukowej w 2015 roku
Pełnienie funkcji przewodniczącej w organizacji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. ,,Dziecko u progu szkoły –szanse i zagrożenia‘’(Warszawa 2014)
Pełnienie funkcji przewodniczącej w organizacji Ogólnopolskiej Konferencji „Diagnoza i terapia w działaniach logopedy i terapeuty jako obszar interdyscyplinarnej współpracy. Konteksty medyczne, logopedyczne, psychologiczne i pedagogiczne” (Warszawa 2016)
Pełnienie funkcji wiceprzewodniczącej w Wydziałowej Komisji rekrutacyjnej w latach 2013-2016
Pełnienie funkcji wiceprzewodniczącej w Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia w latach 2013-2016
Praca organizacyjna na rzecz UW, Wydziału Polonistyki i środowiska akademickiego
Współorganizacja Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej pt. Trudności w porozumiewaniu się językowym jako problem interdyscyplinarny (Warszawa 2008)
Współorganizacja VI Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Z badań nad kompetencją i świadomością językową dzieci i młodzieży (Warszawa 2006)
Promowanie specjalności „logopedia” i Pomagisterskich Studiów Logopedycznych w ramach Dni Otwartych UW
Prowadzenie seminarium dyplomowego na podyplomowych Studiach logopedycznych – wypromowanie 92 logopedów
Udział w charakterze egzaminatora w komisji dla kandydatów na dwustopniowe studia polonistyczne o specjalności „logopedia” oraz na podyplomowe studia logopedyczne (PSLog)
Opieka nad specjalnością „logopedia” na Wydziale Polonistyki
Praca organizacyjna na rzecz WSP TWP i środowiska akademickiego oraz Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka
Uzyskanie Stypendium Naukowego na prace nad rozprawą habilitacyjną ,,Rozmiar i rodzaj zaburzeń mowy u dzieci z różnych środowisk”
Opracowanie programu Podyplomowych Studiów Logopedycznych
Pełnienie funkcji Kierownika Podyplomowych Studiów Logopedycznych WSP
Prowadzenie seminarium magisterskiego
Recenzowanie prac licencjackich i magisterskich
Prowadzenie seminarium dyplomowego na Podyplomowych Studiach Logopedycznych
Udział w charakterze egzaminatora w komisji dla kandydatów na studia logopedyczne
Prowadzone zajęcia dydaktyczne
przedmioty pedagogiczne:
Pedagogika specjalna –wykład i ćwiczenia (studia dzienne, Wydz. Pol. UW, WSP)
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna -wykład i ćwiczenia (studia dzienne, Wydz. Pol. UW, WSP,)
Profilaktyka logopedyczna -wykład i ćwiczenia (studia dzienne, Wydz. Pol. UW,WSP)
Rozwój mowy dziecka – wykład (studia podyplomowe, PSLog UW,WSP)
Emisja głosu(studia podyplomowe, WSP im. J.Korczaka)
przedmioty logopedyczne:
Zaburzenia rozwoju mowy – wykład (studia podyplomowe, Akademia Pedagogiki Specjalnej, WSP im. J.Korczaka)
Konwersatorium logopedyczne (Akademia Pedagogiki Specjalnej)
Dyslalia obwodowa(studia podyplomowe, studia dzienne, Wydz. Pol. UW,Wyższa Szkoła Komunikowania i Mediów w Warszawie, WSP im. J.Korczaka)
Zaburzenia rozwoju mowy- wykład (studia dzienne, Wydz. Pol. UW)
Typologia zaburzeń mowy – wykład -studia dzienne i zaoczne WSPTWP
Diagnoza i terapia opóźnionego rozwoju mowy, mutyzmu i innych zaburzeń psychogennych i środowiskowych ( studia podyplomowe, studia 1 i 2 stopnia WSP im. J.Korczaka
Diagnozowanie logopedyczne ( studia podyplomowe, studia 1 i 2 stopnia WSP im. J.Korczaka)
Kształtowanie umiejętności logopedy. Autokorekcja ( studia podyplomowe, studia 1 i 2 stopnia WSP im. J.Korczaka)
Wprowadzenie do logopedii- wyklad ( studia podyplomowe, studia 1 i 2 stopnia WSP im. J.Korczaka)
przedmioty medyczne:
Anatomia narządu mowy - wykład -studia dzienne i zaoczne WSP TWP
Biomedyczne podstawy nauk -studia dzienne i zaoczne WSP TWP
przedmioty z zakresu przedsiębiorczości:
Podstawy przedsiębiorczości -wykład i ćwiczenia studia zaoczne WSPTWP
Czynny udział w konferencjach naukowych
2014/2015
1) Konferencja Logopedyczna Międzynarodowa we Wrocławiu: wrzesień – referat i:,,Statystyki zaburzeń mowy u dzieci w wieku przedszkolnym”
2) Konferencja Logopedyczna w Warszawie listopad ,,Modyfikacja karty do prowadzenia logopedycznych badań diagnostyczno-przesiewowych’’
3) Konferencja logopedyczna w Krakowie: grudzień – referat i artykuł:,, Ocena rozumienia w praktycznym diagnozowaniu logopedycznym”
4) Konferencja Logopedyczna w Warszawie :,, Badanie czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnego”
5) Konferencja logopedyczna Kielce 22-23 kwiecień – wystąpienie:,,Dysglosja - wpływ wad zgryzu na zaburzenia artykulacji”
6) Konferencja naukowa Olsztyn 11-12 czerwca 2015- wystąpienie :
,,Możliwości wykorzystania technik coachingu w pracy nad poprawą własnej wymowy przez studentów logopedii”
7) Konferencja Międzynarodowa w Wilnie 27-30 czerwca 2015 wystąpienie i artykuł ,,Zaburzenia mowy występujące u dzieci wstępujących do szkoły- studium porównawcze”
2015/2016
1) Międzynarodowa Konferencja Naukowa w Płocku ,,Nauczyciel we współczesnej edukacji” Diagnoza – Rozwój – Zmiana. wrzesień 2015
Wystąpienie:,,Rola i miejsce logopedy we współczesnym systemie oświatowym”,
2) II Ogólnopolska Konferencja naukowa Olsztyn ,, Coaching i mentoring – drogą do kształtowania osobowości” 12-12 maja 2016- wystąpienie: Czy coaching może być drogą do kształtowania osobowości dorosłych z dysleksją rozwojową?
3) Ogólnopolska Konferencja Naukowa Warszawa 24 maja 2016 „Diagnoza i terapia w działaniach logopedy i terapeuty jako obszar interdyscyplinarnej współpracy. Konteksty medyczne, logopedyczne, psychologiczne i pedagogiczne” Wystąpienie: Dysleksja rozwojowa u osób dorosłych z zaburzeniami artykulacji
4) Ogólnopolska Konferencja Naukowa Poznań 20 października 2016 wystąpienie: ,,Występowanie zaburzeń mowy u dzieci kończących edukację szkolną”
5) Międzynarodowa Konferencja Naukowa w Płocku 17-18 październik 2016, temat referatu: Zjawisko dysleksji rozwojowej wśród uczniów klas szóstych w świetle badań własnych
6) Ogólnopolska Konferencja Naukowa Warszawa APS październik 2016 tematreferatu: Terapia ręki w pracy logopedy
Spis ważniejszych publikacji:
Monografie:
1. Jeżewska- Krasnodębska E., (2015d),,Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym” wyd. Impuls, Kraków ISBN 978-83-7587-324-5 s.157.
2. Jeżewska- Krasnodębska E., (2017 ) Monografia: ,, Zaburzenia artykulacji dzieci rozpoczynających naukę szkolną ” wyd. Impuls, Kraków
3. Jeżewska- Krasnodębska E., B.Skałbania (2017) Monografia wieloautorska (red.) Diagnoza i terapia pedagogiczna w działaniach logopedy i terapeuty Wyd. Impuls, Kraków[ w druku]
Artykuły:
1. Jeżewska –Krasnodębska E. Refleksje i doniesienia z logopedycznych badań przesiewowych, "Witraż" t. 1 pod red. B. Przybylskiej-Matuli, Warszawa 2002.
2. Jeżewska –Krasnodębska E., Bielska A. Zajęcia stymulujące rozwój mowy, "Witraż", t. 5, pod red. B. Przybylskiej-Matuli Warszawa 2003
3. Jeżewska-Krasnodębska E., 2007, Zaburzenia typu obwodowego artykulacji spółgłosek dzieci rozpoczynających naukę szkolną, niepublikowana praca doktorska UW, Warszawa.
4. Jeżewska-Krasnodębska E., ,,Zaburzenia mowy u dzieci rozpoczynających naukę szkolną i ich wpływ na trudności w zakresie czytania i pisania’’[ w:] Zaburzenia komunikacji językowej w czytaniu i pisaniu, red. A. Maciejewska Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce, 2007, S. 45-55.
Po doktoracie :
5. Jeżewska-Krasnodębska E.,2008, O potrzebie ujednolicenia logopedycznych badań przesiewowych (prowadzonych w przedszkolach i szkołach podstawowych) [w:] Diagnoza i terapia w logopedii red. J.Porayski-Pomsta s.173-182
6. Jeżewska-Krasnodębska E., 2011, Obwodowe uwarunkowania zaburzeń artykulacji spółgłosek u dzieci 7-letnich, [w:] „Nowa Logopedia”, t. 2: Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy, red. M. Michalik, Kraków, s. 97-113(ISSN 2299-9426)
7. Jeżewska- Krasnodębska E., (2012), „Diagnoza zaburzeń artykulacyjnych jako element pełnej diagnozy logopedycznej, w: Nowa Logopedia, T. 3, Diagnoza różnicowa zaburzeń komunikacji językowej” pod red. M. Michalika, A. Siudak, Z. Orłowskiej-Popek, Kraków: Collegium Columbinum, s.147-164. (ISSN 2299-9426)
2014
8. Jeżewska- Krasnodębska E., (2014a) ,,Karta do badania sprawności aparatu artykulacyjnego”w : Forum logopedy T.3 pod red. Ewy Małachowskiej, Poznań wyd. Forum Media Polska ISBN 2353-8260 s. 39-40.
9. Jeżewska- Krasnodębska E., (2014b) ,,Modyfikacja Karty do prowadzenia logopedycznych badań diagnostyczno-przesiewowych” w : Forum logopedy T.4 pod red. Ewy Małachowskiej, wyd. Forum Media Polska Poznań ISBN 2353-8260
2015
10. Jeżewska- Krasnodębska E., (2015a) ,,Badanie czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnego” w : Forum logopedy T.7 pod red. Kariny Szafrańskiej, wyd. Forum Media Polska Poznań ISBN 2353-8260 s.37-38
11. Jeżewska- Krasnodębska E., (2015b) ,,Lęk przed mówieniem” w : Forum logopedy T.9 pod red. Barbary Ołdakowskj- Żyłka, wyd. Forum Media Polska Poznań ISBN 2353-8260 s.19-26.
12. Jeżewska- Krasnodębska E., (2015c) Ocena rozumienia w praktycznym diagnozowaniu logopedycznym [w:] M. Błasik-Tybuła, M.Korendo, A.Siudak (red.) ,,Rozumienie - diagnoza i terapia” ,,Nowa Logopedia” t. 6 , Kraków
13. Jeżewska- Krasnodębska E., (2015e) ,,Studium przypadku dziecka 5-letniego wychowującego się w rodzinie wielojęzycznej” w : Forum logopedy T.8 pod red. Małgorzaty Konczanin, wyd. Forum Media Polska Poznań ISBN 2353-8260 s.19-24.
2016
14. Jeżewska-Krasnodębska E.,(2016 a) ,,Dyslalia w teorii i praktyce’’[w:] Forum logopedy T. 14 (red.) Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej , wyd. Forum Media Polska Poznań ISBN 2353-8260 s. 4-7
15. Jeżewska- Krasnodębska E., (2016 b):,, Dziecko z zaburzeniami mowy wychowywanego w rodzinie dysfunkcjonalnej- studium przypadku” w: Dziecko w przestrzeni życia. red. Ks. Andrzej Gretkowski, Barbara Skałbania, Tomasz Kruszewski Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły im. Pawła Włodkowica w Płocku ISBN 978-83-62709-95-3s
16. Jeżewska-Krasnodębska E.,(2016 c ) ( red.) Forum logopedy T. 14 Wyd. Forum Media Polska Poznań ISBN 2353-8260 s. 65
17. Jeżewska-Krasnodębska E.,(2016 d ) [w:] ,,Logopedia dawniej i dziś” Forum logopedy T. 14(red. )Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej, Wyd. Forum Media Polska Poznań s. 4-7
18. Jeżewska-Krasnodębska E.,(2016 e) Możliwości wykorzystania metody tutoringu i technik coachingu w kształceniu studentów logopedii [w:] Nowosielska J., Bartnicka D., (red.) Coaching, mentoring, tutoring - wyzwania dla edukacji XXI wieku, Wyd. WSP im. Korczaka, Warszawa 2016.
19. Jeżewska-Krasnodębska E.,(2016 f ) ,,Przegląd i podział metod wywoływania głosek przedniojęzykowo-zębowych [w:] Forum logopedy T.12 (red.) Ewy Małachowskiej, Wyd. Forum Media Polska Poznań
20. Jeżewska- Krasnodębska E., (2016 g ): ,,Rola i miejsce logopedy we współczesnym systemie oświatowym”, w:Nauczyciel we współczesnej edukacji Diagnoza – Rozwój - Zmiana red. red. Małgorzata Kamińska, Zbigniew Kruszewski, Ks. Andrzej Gretkowski, Barbara Skałbania, Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły im. Pawła Włodkowica w Płocku ISBN 978-83-65451 s. 501-512
21. Jeżewska-Krasnodębska E., (2016 h) Speech disorders among children at the onset of their school career (a comparative study)[w:] R. Brazos (red.), Proceedings of the 19th International Conference on THE SCIENCE AND QUALITY OF LIFE, 27-30 JUNE 2015, VILNIUS, LITHUANIA and related reports, vol 13, Vilnius 2016, s. 161-165; ISSN 1648-7907
22. Jeżewska-Krasnodębska E., (2016) Zjawisko dysleksji rozwojowej wśród uczniów klas szóstych w świetle badań własnych Jeżewska-Krasnodębska E., (2016) ks. A. Gretkowski, A. Napotna, S. Kwiatkowska, T. Kruszewski (red.), Człowiek w obliczu zmiany. Konteksty zdrowotne, psychologiczne, edukacyjne i społeczne Wydawca Marow, Płock 2016, s. 90-101
2017
23. Jeżewska-Krasnodębska E., (2017) Dysleksja rozwojowa u osób dorosłych z zaburzeniami artykulacji [w:] Jeżewska- Krasnodębska E., B.Skałbania (2017) (red.) Diagnoza i terapia pedagogiczna w działaniach logopedy i terapeuty Wyd. Impuls, Kraków[ w druku]
24. Jeżewska-Krasnodębska E., (2017) Trudności i mocne strony osób dorosłych z dysleksją rozwojową [w:] Jeżewska- Krasnodębska E., B.Skałbania (2017) (red.) Diagnoza i terapia pedagogiczna w działaniach logopedy i terapeuty Wyd. Impuls, Kraków[ w druku]
ul. Mała 1a (od 19.10.2015 r)
05-402 Otwock-Świder
Designed by UPages
510 473 390
(22) 779 13 62